Thursday, January 28, 2010

Of Stories In Songs


When I was going through bad times in the recent months...

如果你也听说 有没有想过我
像普通旧朋友 还是你依然会心疼我
跌跌撞撞才明白了许多
懂我的人就你一个
想到你想起我 胸口依然温热

**************************

When I was painfully missing you...

Hey 我真的好想你
太多的情绪 没适当的表情
最想说的话我()该从何说起
你是否也像我一样在想你

**************************

When I found some comfort & strength enough to let go...

与其让你在我怀中枯萎
宁愿你犯错后悔
让你飞向梦中的世界
留我独自伤悲
与其让你在我爱中憔悴
宁愿你受伤流泪
我非要你尝尽了苦悲
才懂真情可贵

*********************

When I felt sane enough to rationalize fate...

我活了 我愛了 我都不管了
心愛到瘋了 恨到酸了就好了
可能的 可以的 真的可惜了
幸福好不容易 怎麼你卻不敢了呢?
我還以為我們能 不同於別人
我還以為不可能的 不會不可能

*********************

When I thought of how we'd gone wrong...

又站在你家的门口我们重复沉默
这样子单方面的守候
还能多久

*********************

Of the times when I felt how impossible it is to let go...

你给的依靠 我放不掉

你给的微笑 还在嘴角

我的骄傲 是你的好

我想回报 你却转身走掉

*********************

Of the times when I wanted so much to see you, but did not...

有一種想見不敢見的傷痛 有一種愛還埋藏在我心中
我只能把你 放在我的心中
這一種想見不敢見的傷痛 讓我對你的思念越來越濃
我卻只能把你 把你放在我心中
對你的聲音 你的影 你的手
我發誓說我沒有忘記過

*********************

Of the times I needed words of encouragement to stay rational...

解脱是肯承认这是个错
我不应该还不放手
你有自由走我有自由好好过
解脱是懂擦干泪看以后
找个新方向往前走
这世界辽阔
我总会实现一个梦

*********************

2 comments: